• تلفن: 88985740 - 88985359
  • info@ssqa.ir
  • بلوار کشاورز، خ نادری، ک حجت دوست، پ 61، واحد7

به عنوان یک اصل پذیرفته شده، کیفیت فراگیر محصول، زمینه‌ساز رضایت مشتریان و عامل پایه در حصول رضایت سایر ذینفعان یک سازمان برای رقابت‌پذیری و دستیابی به موفقیت پایدار است.

امروزه وجود رقابت در بین سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی، صنعتی، تولیدی و خدماتی برای کسب سهم بیشتر از بازار موجب شده است که بنگاه‌های اقتصادی به دنبال کسب موقعیت ممتاز در بازار و از طرف دیگر مشتریان در پی یافتن سر نخ‌هایی برای رسیدن به بهترین کیفیت از سوی تولیدکنندگان کالا و خدمات باشند. برای رسیدن به این اهداف در سازمان‌ها، بررسی تأثیر و ارتباط بین کیفیت کالا و خدمات و رضایت مشتریان امری ضروری است. لذا توسعه و ارتقاء یافتن این دو مفهوم در فرآیندهای سازمانی می‌تواند در بهبود عملکرد و بهره‌وری از یک سو و کسب رضایت حداکثری مشتریان و ذینفعان از سوی دیگر تأثیرگذار باشد.

انجمن حامیان استاندارد و کیفیت ایران با هدف پیشبرد برنامه‌های توسعه استاندارد و کیفیت در صنایع کشور در نظر دارد “ششمین همایش ملی کیفیت” با رویکرد نقش کیفیت فراگیر در جلب رضایت حداکثری مشتریان را با مجوز ۳۱۵۴۰ سازمان ملی استاندارد و حمایت نهادهای متولی با حضور مقامات عالی و مسئولین کشور در پاییز ۱۴۰۰ برگزار نماید.

همایش ملی کیفیت برای ارج نهادن به زحمات مدیران، کارشناسان و کارکنانی که به کیفیت بها داده و با خلاقیت و نوآوری در تولید محصول مرغوب یا ارائه خدمات ارزنده نقش داشته و به دنبال تأمین انتظارات مشتریان و کسب رضایت آن‌ها هستند، با ایجاد بستری علمی و آموزشی به بررسی و پایش کیفیت و رضایتمندی مشتریان در سازمان ها می‌پردازد.

این رویداد با تجربه موفق در پنج دوره گذشته با استقبال بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی به تحلیل رویکردهای نوین استانداردسازی، بررسی و تبیین روش‌های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک، نقش کیفیت در ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، نقش رقابت‌پذیری و بهبود کیفیت در جلب رضایتمندی مشتری پرداخته است.

.

چشم انداز : افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت موضوع کیفیت و ضرورت توجه به آن در صنایع کشور

هدف نهایی : بهبود و ارتقاء کیفیت در تولیدات و خدمات به منظور جلب رضایت حداکثری مشتریان و ذینفعان

.

اهداف همایش

معرفی واحدهای متعهد و سرآمد در خلق ارزش‌ آفرینی برای مشتریان و ذینفعان

بسترسازی مناسب جهت استفاده بهینه از منابع‌ و افزایش بازدهی تولید

رقابت‌پذیری در ارائه محصول از لحاظ کیفیت، قیمت و زمان

مشتری‌مداری و تقویت چرخه عمر مشتری در سازمان‌

به جریان انداختن فرهنگ سازمانی مبتنی بر تعالی و نوآوری

پایش و معرفی سازمان‌های متعهد به کیفیت در صنایع کشور

متقاضیان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.qualityconference.ir مراجعه نمایند و یا با شماره 88847964 (موسسه مهستان: دبیرخانه همایش) تماس بگیرند. 

14 معیار

مدل تعالی سازمان سلام و الگوی سلامت سازمانی، یک مدل راهنما برای رهبری و یک الگو برای تحول سازمانی موفق است. موفقیت مستمر و پایدار سازمان به سه عامل بستگی دارد:

رعایت اصول و ارزش ها                            عملکرد عالی                   سلامت سازمانی

تحقیقات نشان می دهد، سازمان هایی که روی سلامت خود کار می کنند، نه تنها در رفاه سازمانی به پیشرفت‌های سنجش پذیری می‌رسند، بلکه در زمان کوتاهی، دستآوردهای ملموسی در عملکرد خود به نمایش می گذارند. یکی از نگرانی‌های مدیران در سطح خرد و کلان در بخش های تولیدی و خدمات، مقوله بهره وری و شناسایی عوامل موثر بر آن است. نتایج بررسی و تحقیقات نشان می دهد که سلامت سازمانی بر خلاقیت کارکنان اثر گذاشته و خلاقیت کارکنان نیز بر بهره وری شان تاثیر مستقیمی دارد.

الگوی سلامت سازمانی از 4 لایه و 14 مولفه تشکیل شده است:

سلامت سازمانی، توانایی سازمان در حفظ بقا و سازش با محیط تعریف می شود. یک سازمان سالم هم نوآور و هم سازگار است. ظرفیت بالایی برای تحمل بحران های درونی و بیرونی دارد و قادر به پیشروی به سطوح جدید فعالیت است. سلامت سازمانی می تواند در دستیابی به اهداف سازمان موثر واقع شود، منجر به اثر بخشی سازمان شود و در نهایت در سود دهی و بازدهی سازمان کارآیی داشته باشد.  

نشست ها، کنفرانس ها و نمایشگاه ها

 

 

 

 

         کنفرانس بین المللی

مدیریت کیفیت در معادن ایران

             پائیز  1403

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
   

 

تدوین استاندارها

تدوین استاندارها

تدوین استاندارها

 

بهترین روش برای اداره یک کسب و کار، ایجاد تعادل بین عملکرد کوتاه مدت و سلامت بلند مدت است، و برای اجرای سلامت سازمانی سه اصل وجود دارد:

اصل اول این است که " عملکرد و سلامت سازمانی از اهمیت همسانی برخوردارند و می توان با جدیت و یکسان آن ها را مدیریت کرد و مورد سنجش قرار داد."

اصل دوم این است که " از همین امروز باید فکری به حال مدیریت عملکرد و سلامت سازمانتان بکنید." تحقیق نشان می دهد که حداقل نیمی از توان عملکرد آتی سازمانتان در گرو نحوه اعمال مدیریت امروز شما در عرصه سلامت سازمانتان است.

اصل سوم این است که" تا تغییری در رفتار پدید نیاید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد." تبعیت از این اصل این است که به رفتارهای خود واقف شویم و از اموری که می توانند سد راه کوشش ما برای دستیابی به نتایج دلخواهمان شوند، آگاهی یابیم.

تجربه نشان می دهد که اگر سه اصل فوق را از طریق رویکرد 5 چارچوب زیر در میدان عمل بکار گیرید، مستقل از حوزه صنعت سازمان خود برای حفظ برتری عملکرد آن و رهبری خود قدم در راه صحیحی گذاشته اید.

اجرای تحول در عملکرد و سلامت سازمان

 

 

     عملکرد

1-خواست 

به کجا می خواهیم برویم؟

2- ارزیابی

تا چه حد برای رسیدن  به مقصود سازمان آماده ایم؟                         

3- معماری

برای رسیدن به مقصد چه باید بکنیم؟               

4- عمل

چگونگی آغاز تا پایان اجرا را مدیریت کنیم؟

5- پیشرفت

چگونه بطور مستمر در مسیر تحول پیش خواهیم رفت؟

    سلامت

ارکان و ضروریات   سلامت

فرآیند کشف

مدل تاثیرگذاری

موتور تغییر

رهبری متمرکز